Prende il via a marzo, la prima rassegna teatrale a San Marco di Mereto di Tomba. La Sala della Comunità, ristrutturata di recente accoglierà la rassegna Marculis, bellissima parola friulana che significa capriola, giravolta. Ma non solo. Tratto dagli studi di Guglielmo Biasutti e Gilberto Pressacco, il termine ci fa rivivere antiche pratiche sacre, in uso nel Friuli, che comprendono la danza, la musica e la rappresentazione teatrale. Alcuni studi recenti, collegherebbero l'etimologia della parola all'evangelista San Marco.
L'iniziativa è organizzata dalla Pro Loco Paîs di San Marc, promossa dal Tavolo delle Associazioni del Comune di Mereto di Tomba e patrocinata dal Comune e dall'ARLeF.
Si inizia venerdì 10 marzo alle 20.45, con il Teatro Incerto che presenterà la commedia Predis. Sabato 18 marzo invece andrà in scena la commedia Dal 7 al 9 della compagnia Sot la Nape di Varmo. Concluderà la rassegna il Gruppo Ricreativo Drin e Delaide che sabato 25 marzo presenterà la commedia brillante La cjamare dai mateç.
Predis
“Ogni frut che al nas nus ricuarde che Dio nol è ancjemò strac dai oms”. Chest aforisim di Tagore al devente il messaç che al stâ daûr di cheste storie: trê predis intun repart di ostetricie. La parturiente je une imigrade che ducju trê àn cirût di judâ. Il pari dal frut no si cognos. Cussì lôr a deventin parìs tenars, preocupâts, amorevui. Sintiments che ju puartin a fâ i conts cun i prejudizis, i lôr dubis, cul lôr stes bisugn di jessi parìs. Predis al è un regâl ai plevans dismenteâts, intun mont che, cemût che al diseve David Maria Turoldo, “nol perdone ai predis”.
Il Teatro Incerto al nas intal 1982 a Grediscje di Sedean (UD). Po dopo vê frecuentât cetancj cors di Tecniche dal Moviment, Dizion e fonetiche, ricercje dal propri personaç comic e acrobatiche, intal 1986, a àn la oportunitât di frecuentâ la Scuele Irfop, par atôrs, Fare Teatro dal Centri Servizis e Spetacui di Udin - Teatri Stabil di Inovazion dal FVG. A àn fat cetancj spetacui: Le Scarpe prendono Piede, la trilogjie Four – Laris - Dentri, Forest, Don Chisciotte, Garage 77, Predis, In cunfin di vite, S-glaçât.