Furlan

PERAULE DI VITE: Tamesait dut, tignît ce ch’al è bon

di Franca Mainardis

Ora online anche la rubrica PERAULE DI VITE di Franca Mainardis.

“Tamesait dut, tignît ce ch’al è bon“ (Ts 5,21)

La peraule di chest mês e je gjavade di une serie di racomandazions che l’apuestul Pauli al fâs a la comunitât dai Tessalonicês: “No stait a distudâ il Spirt, no stait a spresseâ lis profeziis. Tamesait dut e tignît ce ch’al è bon. Vuardaisi di ogni specie di mâl”.
Profezie e sieltis, dialic e stâ in scolte. Chestis lis indicazions di Pauli a la comunitât ch’a veve di pôc scomençât la strade da la fede. Tra i tancj regai dal Spirt, Pauli al stimave unevore chel de profezie. Il profete nol è chel ch’al proviôt l’avignî ma pluitost chel ch’al à la gracie di viodi e di capî la storie personâl e coletive dal pont di viste di Dio.
Ma ducj i dons a son vuidâts dal don plui grant, la caritât, l’amôr vicendevul.
Agostino di Ipone al dîs che dome la caritâta e permet di sielgi cemût compuartâsi devant di ogni situazion.

“Tamesait dut, tignît ce ch’al è bon”

Bisugne jessi in stât di cjalâ no dome i dons personâi ma ancje lis tantis potenzialitâts e complessitâts di ponts di viste e impinions che si viergin devant di nô in chei che nus stan dongje che si confrontin cun nô, e magari in personis ch’o incuintrìn par câs. Al è impuartant mantignî cun ducj la sinceritât dal cûr e ancje vê la cussience dal limit dal nestri parê.
Cheste peraule di vite a podares jessi un sproc di doprâ in ogni situazion di dialic e di confront. Scoltâ chel altri, no par acetâ dut ma savint ch’al è pussibil cjatâ alc di bon in ce ch’al dîs, al jude a veirgi la ment e il cûr. Al è fâ il vueit dentri di nô par amôr e vê cussì la pussibilitât di costruî alc insieme.

“Tamesait dut, tignît ce ch’al è bon”

Fevelant cun cualchi focolarìn, Margaret Karram e à fat cheste riflession: “Pensant sore, mi soi rindude cont che tantis voltis no ài vût il coragjo di dî pardabon ce ch’o pensavi: forsit par pôre di no jessi capide, forsit par no dî alc di difarent da l’impinon de majorance. O ài capît che jessi “cercandul de veretât” al v࣋ûl dî procurâ di jessi dongje chei altris, volê ducj chel che Dio al vûl, e ducj insieme cirî il ben (...).

Patrizia Mazzola
Traduzion di Franca Mainardis

EVENTI DI OGGI

Villa Manin, Passariano di Codroipo
Renzo Tubaro. Intonare la realtà
Villa Valetudine, Via Codroipo 25, Camino al Tagliamento
Ricordo di un pittore friulano
SEGNALA EVENTO
GALLERY
INFO UTILI
RIVISTA STAMPATA
Ultimo aggiornamento: 03/12/2025 13:35